Art Blanc

BEA AWARDS, EEN EVENEMENT DAT DE DYNAMIEK VAN HET EVENEMENT SECTOR WEERSPIEGELT

De Belgian Event Awards is een jaarlijks wedstrijd georganiseerd door Event Masters en Experience Magazine. Dit evenement beloont de beste evenementencommunicatie bewerkingen van het jaar. De stad Mechelen verwelkomde dit jaar het 21e editie.

Het Art Blanc-team was op 27 maart aanwezig in het Lamot Congress Centre om de presentaties van de finalisten te bekijken. De meeste evenementenbureaus die aanwezig waren, maakte deel uit van ons klantenportfolio. We wensden dus bij hen te zijn om dit moment samen te kunnen beleven. Na afloop van de ceremonie kregen de evenementenbureaus MeetMarcel, CityCubes, VO Event en The Oval Office een Golden BEA Award!

Hier is de volledige winaars lijst van de Benelux Event Awards 2019:
– Golden BEA B2B Events: Copperhead Bartender Days – MeetMarcel voor Copperhead
– Golden BEA Events B2C: Kost – CityCubes voor Lidl
– Golden BEA B2E-evenementen: Alter Domus 15th Anniversary – VO Event voor Alter Domus
– Golden BEA Institutional events: Offshore Wind Energy Experience – The Oval Office voor Belgian Offshore Platform
– Erkenningsprijs voor 360 ° -aanpak en liefdadigheid: R&D Company Day – Exceptional Events voor Galapagos
– Erkenning voor Communautaire inzet: Zoo of Life – KMDA voor de Antwerp Zoo Society

Van Tomorrowland tot Rock Werchter via BRAFA, België telt steeds meer en meer internationale evenementen. Daarom bieden veel universiteiten en trainingscentrums vandaag gespecialiseerde cursussen in organisatie- of evenementmanagement aan. Een sector die wel degelijk lijkt te groeien!

Afgelopen december heeft de Karel de Grote Hogeschool Antwerpen een studie uitgevoerd om voor de eerste keer een kaart van de sector te maken. Deze studie maakte het mogelijk om een aantal kerncijfers vast te stellen: 3.200 bedrijven zijn actief in de evenementensector (20% van de organisatoren van evenementen en 80% van de leveranciers), ongeveer 77.000 commerciële evenementen worden per jaar georganiseerd (waarvan 67% in B2B (business to business), 27% B2C (business to consumer) en 6% C2C (consumer to consumer) Ten slotte zijn er 80.000 mensen in dienst in deze sector, waarvan de helft vast werkt.

In de afgelopen twee tot drie jaar lijken de organisatoren van het evenement de voorkeur te geven aan twee essentiële criteria: de plaats (origineel of ongewoon) en de ervaring (opgericht op basis van een thema die evenzeer betrekking heeft op de musical als decor of dan nog op culinaire en olfactorische belevingen ). Daarom streeft de Art Blanc-groep ernaar om plaatsen te verwerven met een uniek cachet. Waardoor we de creativiteit van klanten en bureaus zouden laaten omgaan, zonder enige beperking …